I.v.m. EU wetgeving moeten wij u om uw toestemming vragen en melden dat deze website gebruik maakt van functionele en statistische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo mogelijk te laten functioneren. Gaat u door dan accepteert u dit.

cancel

  • -€ 9,26

kettingblad 38T MTB Shimano SLX 2x11 speed FC-M7000 BCD96

€ 37,99
€ 28,73 € 9,26 korting
Inclusief belasting Verzendkosten exclusief Op werkdagen voor 17 uur besteld, dezelfde dag verzonden

Origineel kettingblad 38T MTB Shimano SLX 2x11 speed FC-M7000 uit de crankstel SLX combinatie 38-28T. Voor vervanging van dit kettingblad heb je Torx sleutel nodig.

Aantal
Op voorraad

Bij status "Op voorraad", op werkdagen voor 16:30 uur besteld, vandaag verzonden.

Om het kettingblad 38T MTB Shimano SLX 2x11 speed FC-M7000 te kunnen vervangen dient het SLX crankstel uit het frame te worden verwijderd.

Draai daartoe eerst de twee bouten (3) los waarmee de linker crank op de trapas dit bevestigd, inbussleutel 5mm. Verwijder de afsluitdop (1) (special tool Shimano) uit de trapas.

Tik nu voorzichtig de trapas uit het frame.

Verwijder de bladboutjes (12) uit het binnenblad, Torx sleutel 30.

Verwijder de bladbouten (16) uit het buitenblad, Torx sleutel 30 nodig.

Na vervanging van het buitenblad / kettingblad 38T MTB Shimano SLX 2x11 speed FC-M7000 BCD96 monteer de onderdelen in omgekeerde volgorde. 

Monteer het 38T SLX M7000 kettingblad op de crank (4x Torx bladbout)

Installeer de rechter crank in het frame

Vet het aseinde van de trapas en binnenzijde van het asgat in de linker crank in met standaard kogellagervet.

Schuif de linker crank op de trapas. Let op juiste plaatsing van de crank.  Bij juiste plaatsing valt de brede spiebaan op de trapas in de brede uitsparing in het asgat van de crank.

Breng wat vet aan op de schroefdraad van de afdekkap. Monteer de as-afdekkap m.b.v Shimano special tool TL-FC16 zo dat er geen axiale speling meer is op de crank t.o.v. het trapaslager.  Spelingsvrij is de juiste montage. Vaster zetten van d afdekkap verhoogt de zijdelingse druk op het lager. Dat komt de levensduur niet ten goede.

In de linker crank, schuif het stopperplaatje (Z)  op zijn plaats. Draai beide inbusbouten gelijkmatig vast.

4524667473329

Datasheet

tanden kettingblad
38T
chat Reacties (0)