Avid Code Semi-metallic Disc Pad van Fibrax ASH978 Bekijk groter

Remblokken Avid Code - Fibrax ASH978

5027373978007

Nieuw product

Remblokken Avid Code - Fibrax ASH978

Meer details

in voorraad

€ 11.95

Meer informatie

Remblokken Avid Code - Fibrax ASH978

 

Wanneer u de remblokken van uw fiets gaat vervangen komt u bij de keuze twee typen remblokken tegen: gesinterde en organische remblokken. Onderstaand informatie over gesinterde blokken en wanneer welk type te kopen.

Zoals de naam het als zegt wordt gesinterde remblokken gemaakt van gesintered metaal met weinig bindmiddel. Sinteren betekend het samenpersen van gemalen of versnipperd metaal onder hoge druk en temperaturen. Dit resulteert in een solide massa. Veel gebruikte metalen zijn koper, brons of een mix. Gemixte metalen worden vaak gebruikt voor "gewoon" gebruik terwijl de blokken met ijzer zeer geschikt zijn voor high performance (race, natte omstandigheden) gebruik omdat ze tegen hogere temperaturen kunnen en onder natte/modderige omstandigheden langere levensduur/standtijd hebben. Voor de hoge temperaturen wordt soms  keramisch poeder toegvoegd.

Gesinterde remblokken zijn minder zacht dan organische remblokken, dit betekend dat er meer kracht gegeven moet worden bij het aanhalen van de remhendel. De blokken produceren vaak een zwarte corrosieve stof waardoor het aanbevolen is de schijven met enige regelmaat te reinigen.

Wanneer een gesinterd remblok kopen?
Gesinterde remblokken zijn ook goed geschikt voor normaal gebruik en zelfs uitermate geschikt voor high performance en race gebruik. Gesinterde remblokken zijn over het algemeen duurder dan andere typen. Gebruikt u uw fiets voor normaal weg gebruik? Dan zijn organische remblokken ook een goede kwaliteit / prijs keuze. Gebruikt u uw fiets intensief en vereist u high performance? Dan worden gesinterde remblokken aanbevolen.
Er is ook een keerzijde aan gebruik van gesinterde remblokken....   ze kunnen gemakkelijker piepende geluiden veroorzaken.

Vragen (0)

Geen vragen op dit moment


Je vraag is aan ons service team verstuurd
Stel je hier je vraag over dit product
verberg formulier
Captcha

Retourneren

Is een artikel niet aan uw wens, of bent u niet tevreden over (een deel van) uw bestelling? Geen probleem. Bij Derks wielersport kunt u een artikel binnen 30 dagen, zonder opgave van redenen, eenvoudig ruilen of retourneren. Binnen deze termijn kunt u het artikel rustig bekijken, beoordelen en passen.

Als we een artikel in originele staat, met verpakking en compleet retour van u hebben ontvangen, storten we binnen maximaal 5 dagen (meestal sneller) het volledige aankoopbedrag terug op uw bankrekening.

Als je artikelen terug stuurt, dan hoef je alleen het retourformulier in te vullen.  Op het retourformulier kun je je wensen met betrekking tot de afhandeling van je retourzending aangeven ( geld retour, andere maat, enz). Op het modelformulier staan de keuzes aangegeven.

De retourkosten komen voor jouw rekening indien wij het bestelde artikel hebben geleverd. Indien wij je een verkeerd of defect artikel hebben geleverd komen de retourkosten voor onze rekening.

U zult begrijpen dat de volgende artikelen niet in aanmerking komen voor retourneren:

  • Speciaal op maat gemaakte of aangepaste artikelen
  • Onderdelen die gebruikt en/of gemonteerd zijn
  • Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden
  • Producten waarvan een code of verzegeling is verbroken, zoals software en computers


Garantie - defect tijdens de garantieperiode

Wanneer een product defect raakt tijdens de garantieperiode. Neem dan contact op met ons. In de meeste gevallen stuurt u het product met bon of rekening aan ons op met omschrijving van het defect. Na ontvangst nemen wij contact op met onze leverancier over de verdere afhandeling van uw garantieclaim. Garantie op producten is altijd conform de garantiecondities en garantietermijn dan de fabricant.

Garantie - defect na het verstrijken van de garantieperiode.

Als na de garantietermijn gebreken optreden aan een product is alleen de technische levensduur van belang. Het gaat er dan immers om of het gebrek redelijkerwijze had mogen worden verwacht. Is dat niet het geval dan mag u ons daar op aanspreken.

Wie betaalt de kosten?
Als een product na de garantietermijn kapot gaat dan zijn de reparatiekosten strikt genomen voor ons. Maar omdat zoiets niet redelijk zou zijn wanneer u als koper het apparaat al enkele jaren gewoon heeft kunnen gebruiken en dit er door de reparatie weer beter op wordt, wordt er gewoonlijk een verdeelsleutel voor de kosten toegepast.
Stel dat een fietscomputer 8 jaar meegaat en na 5 jaar moet er een reparatie worden verricht. Dan is het redelijk te noemen dat u als koper 5/8 van de reparatiekosten voor zijn rekening neemt. U heeft de fietscomputer immers al 5 jaar gewoon kunnen gebruiken.