Catalogus

Staat
Shimano shop in shop
Het maken van fietsproducten van top kwaliteit is voor Shimano meer dan alleen werk. Het is een passie die bij Shimano diep is geworteld, bij ontwerpers, constructeurs kwaliteits controleurs , marketing en verkoop medewerkers. Ze hebben een ding gemeen: de ware liefde voor de fiets. Gedreven door proces van continue verbeteren en innoveren. ...
Het maken van fietsproducten van top kwaliteit is voor Shimano meer dan alleen werk. Het is een passie die bij Shimano diep is geworteld, bij ontwerpers, constructeurs kwaliteits controleurs , marketing en verkoop medewerkers. Ze hebben een ding gemeen: de ware liefde voor de fiets. Gedreven door proces van continue verbeteren en innoveren.  Shimano vertaalt deze passie in hoogwaardige producten die jou een optimum aan comfort, efficientie en snelheid geven bij je ritten over de weg of off-road. Shimano vernieuwende creaties bieden je het vermogen om letterlijk en figuurlijk een stukje verder te gaan en je te laten genieten van elke minuut dat je op de fiets zit. De producten zijn het levende bewijs van de passie bij Shimano.

Passie voor technologie

Bij Shimano wordt gestreefd naar het allerbeste. Daarom is er van vanaf er al vanaf het allereerste begin passie voor technologie. Door middel van technologische innovaties worden er producten gecrieerd die grenzen aan perfectie, producten die jou meer voldoening geven, een grotere duurzaamheid, een groter gebruiksgemak en ultiem comfort bieden.  Alle medewerkers bij Shimano of de nu in R&D, productie of kwaliteitscontrole werken, gaan tot het uiterste om geavanceerde materialen te ontwerpen, die licht en toch sterk zijn, snel en betrouwbaar. De passie voor technologie inspireert om de grenzen op te zoeken van materiaal. Het resultaat: hoogwaardige fietsproducten die ook jou helpen de grenzen te verleggen.

Iedereen die heeft een fiets gereden in de laatste 25 jaar of zo heeft vrijwel zeker gebruikt sommige kit van een alles overwinnende, maar toch vreemd mysterieus bedrijf: de grote S. En terwijl Shimano aandrijflijnen, remmen, pedalen en andere stukjes componentry zijn zo alomtegenwoordig dat het merk lijkt gemeengoed op het eerste gezicht, heeft het Japanse bedrijf toch vastgehouden aan een bepaalde mystiek die weinig andere grote merken kan evenaren.

Natuurlijk, het produceert een scala aan andere recreatieve uitrusting, zoals vissen kit, en heeft ook snowboarden en golfen bits in het recente verleden, maar het is in de twee wielen wereld waar het echt bereikt Olympian proporties. In feite, Shimano draagkracht binnen de wielersport pantheon is zodanig dat deze recente post van oneerbiedige website The Daily Mash suggereert dat de grote S is de godheid van de fiets universum.

Vroege jaren en verder


Bellen zijn nieuwe outfit Shimano Iron Works, de dapper jonge Shozaburo begonnen met het produceren een vroeg stuk van fiets 'gearing' - de single-speed 3.3.3 freewheel - in de stad, die snel werd steeds een wereld centrum voor productie van rijwielen, en die al eeuwenoude traditie van metaalbewerking en de productie van samurai zwaarden.

Maar het was niet tot 1956 dat de eerste 'externe snelheid wisselaar "- dat betekent' derailleur ', denk ik - in productie ging, met een interne drie-versnellingsnaaf na een jaar later.

Onderdelen voor racefietsen

Verdere vooruitgang geboekt, en de Shimano Dura-Ace componenten van de weg maakten hun eerste verschijning in 1973. Gericht op de top van de markt, Dura-Ace was in een strijd tegen de keuze van de puristische van Campagnolo (hoewel Shimano duurde een tijdje om dit goed te krijgen, volgens de encyclopedische fiets hersenen Sheldon Brown, die gerekend Dura-Ace was "niet echt succesvol tot 1984 "). Tegenwoordig heeft Shimano een hele reeks groepset bedoeld voor de racefiets. Voor inzet in competie is de Dura-Ace en Ultegra serie ontworpen. Voor 2014 geintroduceerd de 11 speed en electronische schakelende Di2 uitvoeringen.  De Ultegra onderdelen zijn echter ook heel populair onder de sportieve fietsers. Voor de sportief fietsende groep is de 105 ( 11 speed) en Tiagra ( 10 speed ) serie bedoeld, afgestemde onderdelen op belastbaarheid en duurzaamheid. Terwijl de Sora ( 9 speed) , Claris ( 9 speed ) en Tourney onderdelen ontworpen zijn voor de toerende fietser.

MTB tijdperk

Tegen die tijd, natuurlijk, zijn we gewoon komen in het vroege stadium van de massa-productie voor de mountainbike tijdperk. Achteraf, 1982 was een keerpunt voor de sport. Het jaar bracht de lancering van de Specialized Stumpjumper - algemeen beschouwd als de eerste productie MTB, en nog steeds sterk vandaag. Veelzeggend was het uitgerust met een aantal toeren fietsonderdelen in het carter en de rem-afdeling, samen met tandwielen van Suntour - een ander Osaka gevestigde gearing bedrijf, dat een piek van populariteit genoot op dit moment.  Er was een goede reden voor deze mix, MTB-specifieke onderdelen gewoon nog niet bestond.  Als dit het geval is, misschien net zo belangrijk als de dageraad van de massa-geproduceerde MTB (en ik zeg dit als een Stumpie eigenaar) was de release van Shimano's nieuwe XT groepset.  Tegen het midden van de jaren '80 Shimano had ingevoerd SIS.  Tegenwoordige bestaat de Shimano MTB groepindeling uit 11 speed XTR en XT serie ontworpen voor inzet bij cross country race en trail wedstrijden Ook hier is zijn de XT ( 10 speed en 11 speed ) onderdelen om hun betrouwbaarheid en duurdaamheid populair bij de sportieve mountainbiker. SLX  ( 10 speed en 9 speed ) en Deore onderdelen ( 9 speed) zijn ontworpen voor de sportieve MTBer en populair door hun goede prijs kwaliteits verhouding.  Ben je een gelegenheids mtb fietser dan kun je goed uit de voeten met  8 speed Alvio of Acera onderdelen.

Meer

Shimano shop in shop Er zijn 305 producten

Subcategorieën

  • Dura Ace onderdelen
  • Ultegra onderdelen

    Shimano Ultegra onderdelen

    De Spirit of the sport, ultegra onderdelen met de technologie bewezen in het profwielrennen. Ontwerpen die wedstrijd bewezen zijn. Met de

    Ultegra 11 speed groepset 6800

    hele dag rijcomfort met meer controle door de ergonomische steunvorm van de Ultegra verstellers  (shifters ) , Shimano levert echter nog jaren reserve onderdelen voor de 10 speed STI-6700 serie shifters. Snel, betrouwbaar en nauwkeurig schakelen is niet alleen een zaak van goed werkende shifters, een perfecte werkende en afgestemde aandrijving gevormd door het hollow-tech Ultegra FC-6800 11 speed geschikt crankset, de onvermoeibare Ultegra 11 speed achterderailleur RD-6800, een verniewde, met korte verstellerslag, schakelende voorderailleur FD-6800, verder in de aandrijflijn de  11 speed cassette Ultegra CS-6800 ( of 10 speed versie CN-6700) en  11 speed cassette  ( of 10 speed Ultegra versie CN-6700 ) beschikbaar in geoptimaliseerde verhouding voor vlak of meer heuvelachtig terrein.  Verder kent de Ultegra groep donker geanodiseerde remhoeven  ( BR-6810), ultegra pedalen PD-6800 en Ultegra wielsen WH-6800 geschikt voor tubeless banden.  Naast de mechanische werkende orderdelen is er ook de electrische schakelende Di2 versie met als belangrijkste voordelen, bewezen technologie uit het professionele wielrennen, * snelste en meest nauwkeurige schakelacties met de ST-6870 dual controle 11 speed verstellers * de hele rit door rijcomfort met meer controle, * E-tube systeem dat kan worden opgewaardeerd * weinig onderhoud en duurzame prestaties * nauwkeurige actuatoren zorgen voor snelle, stille en accurate beweging van de FD-6870 voorderailleur ( 11 speed dubbel ) *  de precieze en bliksemsnelle schakelden 11 speed achterderailleur RD-6850 met een normale of lange kooi - om ook de grootste tandkrans nog goed te kunnen schakelen. Ook hier is de 10 speed Shimano Ultegra achterderailleur RD-6700 leverbaar. Net als de 10 speed cassette CS-6700.


    Shimano Ultegra review


    Hot Shimano 11-speed Ultegra 6800 groepset is echt, echt, echt goed. Dat is deze beoordeling in een notendop, maar in de geest van het tekenen dingen uit ik nog een paar woorden over de kwestie zal schrijven. Er is veel te zeggen. Maar de bottom line is: voor de serieuze fitness rijders of kaper racer, als een pakket, dit is zo goed als een mechanische groepset ooit is geweest.

    Het was vorig jaar mei toen Ultegra 6800 werd onthuld en nu kan je een enorm scala aan fietsen sportief het krijgen gun-metal grey componentry. Ultegra volgt altijd de leiding van Shimano's vlaggenschip Dura-Ace gear en deze incarnatie is geen uitzondering. Het is elf snelheid, het maakt gebruik van de nieuwe vier-arm crankstel en de vernieuwde symmetrische dual pivot remmen, worden de STI hendels opnieuw ontworpen en zo zijn de derailleurs, vooral de voorkant. Het is nogal een verbeterd. Er zijn zelfs enkele nieuwe wielen om te gaan met de ooit-zo-iets breder cassette. Maar we gaan met hen in een aparte beoordeling. Laten we de onderdelen een voor een. shifters 9/10

    Shimano heeft veel werk gedaan op gebied van schakelen, en Ultegra 6800 shifters neemt aan boord van wat ze hebben bereikt met Dura-Ace. Het schakelmechanisme is aangepast zodat, in theorie, het schakelen van 24-28 aan één uiteinde van de cassette voelt net als degene 11-12 aan de andere. Shimano noemen het Vivid Shifting (alles heeft een speciale naam hebben) en het is duidelijk merkbaar dat de hendel verzet niet ergens in de buurt opvoeren zo veel, maar je moet een beetje extra push voor de grote tandwielen.

    De actie is lichter, ook. Dat is vooral het geval van de voorkant verschuiving dankzij de belangrijkste aan de vernieuwde derailleur maar beide ploegen zijn gemakkelijker, en de afstand van de hendel wordt verminderd, wat goed nieuws is voor de kleinere overhandigde rijders en voor wanneer je een verschuiving van de druppels.

    Het schakelen gaat nauwkeurig en gevoelig. Hoewel het licht krijg je toch geruststellend feedback van de hendel. Het is nog steeds mogelijk om een terugschakeling missen als u per ongeluk vangen de belangrijkste hefboom als het mechanisme is niet betrokken, die een probleem voor een aantal incarnaties van Shimano STI systeem is geweest. Het zou leuk om te zien het vast maar het is niet een groot probleem zijn.

    schakel onder belasting is echt, echt goed: zo goed dat het is bijna beter zetten de kracht naar beneden als je het schakel - vooral het blok - dan versoepeling off iets zoals je zou doen met een lagere-end groepset. Zeker, het is erg moeilijk om te maken opschakelen mislukt, zelfs onder zware belasting, en het is nigh-on onmogelijk met een terugschakeling.

    De hendel kap is slanker, net als de Dura Ace één die op zijn beurt ontleende haar rondingen van Di2. Dat zou het makkelijker om grip voor kleinere handen maken; mijne zijn net schoppen, maar ik nog steeds de voorkeur aan de nieuwe vorm, waarin je je handen kunt wikkelen rond een beetje meer, dan de oude. Voorderailleur 10/10

    Shimano heeft veel werk gedaan op de voorderailleur en dat blijkt. De mech heeft nu een veel langere activatie arm de verschuiving inspanning te verminderen, en heeft een steunbout, zoals Di2 eenheid, die in contact komt met het frame verstijven van de constructie. Als je een carbon frame wil je het contactpunt met de stick-on legering plaat bedekken om schade te voorkomen. Al dat werk betekent veel lichter voorzijde verschuivingen, met een uitstekende pick-up uit de keten en het kettingblad hellingen op het opschakelen. Achterderailleur 9/10

    De achterste dreailleur komt in korte en middellange kooi incarnaties, de laatste in staat om te verwerken tot een 32T tandwiel voor de echt steile spullen. De veerconstante is geknepen om een meer lineaire gevoel aan de verschuiving te geven. Beide mechs zijn ontworpen om het beste te werken met nieuwe polymeer-gecoate kabels Shimano's, die de wrijving in het systeem te verminderen. We zijn naar de lancering geweest en gedaan de pull-dit-een-dan-pull-die-een test om het verschil te voelen; in de echte wereld omstandigheden is het moeilijk te zeggen hoeveel de verminderde wrijving maakt, maar het kan niet een slechte zaak te zijn, en de achterste verschuivingen zijn uitstekend. remmen 10/10

    Een ander gebied om een complete revisie te krijgen is de remmen, en het remsysteem is misschien wel de meest opvallende verbetering in de gehele groepset.

    De remmen zijn dubbele spil, zoals voorheen, maar in plaats van de rembouten als as de Ultegra eenheden hebben twee symmetrische draaipunten die aan een drager zijn bevestigd, die vervolgens zwellend normale punt. Tenminste, dat is één optie: Shimano zijn zwaar wervend direct mount als The Next Big Thing, waar de twee draaipunten monteren direct op het frame. Dat is al meer ingang te remmen met-liggende achtervork gemonteerd achterremmen dan het heeft aan de voorzijde, of op de staande achtervork, maar die fietsen verschijnen.

    Op de top van al dat er een nieuwe rem schoen verbinding, en de nieuwe polymeer-gecoate kabels ook Shimano's. Shimano beweren dat al die verbeteringen toe te voegen tot een stijging van 10% in remvermogen. Ik heb geen barst uit de versnellingsmeter en de rekenmachine, maar deze remmen zijn echt uitstekend. De remkracht is om je te stoppen wordt verminderd, en dat betekent minder arm vermoeidheid op lange ritten. Trek ze aan en ze zijn zowel krachtig en controleerbaar zijn. De verbetering ten opzichte van de vorige Ultegra remklauwen is vooral merkbaar in de natte, dat is, zo mogelijk tot de nieuwe rem verbinding in plaats van de vernieuwde lichaam, maar alles werkt zeer goed samen hier.

    Slijtage van de remblokken is fatsoenlijk; ze zijn niet de moeilijkste pads, maar het is altijd een trade-off tussen pad leven en de remkracht en de Ultegra pads zijn in de gelukkige middenweg van de geweldige prestaties en aanvaardbare slijtage. crankstel 9/10

    Het is eerlijk om te zeggen dat de nieuwe vier-arm ontwerp Shimano's verdeelt mening zover uiterlijk betreft. Persoonlijk denk ik dat het lijkt slim, maar wat is er geen twijfel is dat het een zeer stijf, configureerbaar, en lichtunit.

    Het idee achter de ongelijke afstand van de vier-arm crankstel is dat de armen worden geplaatst om te gaan met de stress die een crankstel verdraagt van uw trappen. Je hoeft niet van toepassing gelijke druk helemaal rond de pedaalslag, dus door het bewegen van de armen en hun aantal te verminderen door één, dezelfde stijfheid krijg je maar voor een lager gewicht.

    Dat de grote kloof tussen de armen van twee en drie zou niet echt werken met een standaard één stuk aluminium kettingblad, zoals de kloof is te groot en de ring zou buigen. Maar de buitenste kettingblad op de Ultegra 6800 groepset is twee legering platen aan elkaar geklemd, met een holle centrum. Als zodanig is het veel stijver, en staat de kloof overbruggen effectief.

    Het andere ding dat aanzienlijk is veranderd, is dat dezelfde spin kan omgaan met alle combinaties van tandwielen die Shimano aanbieding: dat is Rider Tuned, naamgeving-dingen fans. Er is een 50/34 compact, een 53/39-standaard en een 52/36 dat we niet echt een naam voor. Semi-compact? Faux-pro? Hoe dan ook, er is dat. En een 46/36 cyclocross een als goed. Gebruiken allemaal dezelfde bout afstand, zodat het wisselen van Standard naar Compact is gewoon een geval van het omwisselen van de ringen en duwen je mech. Ik heb geruild tussen een compacte en standaard set van ringen met geen problemen en minimale faff.

    In gebruik wordt de trapas is zeer stijf, en het schakel aan de voorzijde is uitstekend. U kunt kiezen 170mm, 172.5mm of 175mm cranks. Een crankstel is het soort component dat u pas echt merken als het iets ergs te doen. Deze was stijf, stil en sluipend hele testen. Onderzoek van de tandwielen na een paar duizend mijl toont minimale slijtage. Ik heb het gebruikt met een press-fit lagers en een standaard Hollowtech II externe trapas met geen problemen. cassette 8/10

    U kunt uw Ultegra cassette  6800 11 versnellingen in een van de vijf smaken: 11-23T, 11-25T, 12-25T, 11-28T of 11-32T. Het is ooit zo iets breder dan een 10-speed één wat betekent dat je een 11spd compatibel wielset nodig. Mavic wielen sinds 2001 moet wel goed, alleen verliezen de afstandhouder. Andere wiel fabrikanten in staat zijn om u te voorzien van een andere cassettenaaf voor uw bestaande wielen, zullen sommige (Zipp bijvoorbeeld) wil dat je ze terug te sturen voor re-welving, ook. Je zou kunnen hebben om de knoop door te hakken en nog wat nieuwe.

    Is het mogelijk om gewoon grendel de 11-speed cassette op een 10-speed cassettenaaf eigenlijk? Nou, als de nieuwe cassette is 1,8 mm breder de problemen worden steeds de spiebanen op het kleinste kransje, en de schroefdraad van de borgmoer, om deel te nemen. En na dat je misschien een probleem hebt met je ketting wrijven op het frame in de 11T want het is dichter bij de uitval. Kortom: waarschijnlijk niet. Er is geen officiële upgrade pad voor eigen wielen Shimano's, ook niet.

    Hoe dan ook, ervan uitgaande dat je de juiste wielen om het te passen aan, de cassette werkt voortreffelijk goed en je kunt koesteren in je extra ratio, die in alle gevallen is een 18T tandwiel tussen de 17T en 19T. Maakt het veel verschil? Niet merkbaar in het dagelijks gebruik. Als je dat doet veel tijdrijden u misschien wel blij zijn met een extra straight-through sprong maar voor de meeste stervelingen die extra tandwiel is niet zo belangrijk een sprong. De andere wijzigingen in het blok zijn veel meer opmerkelijk. Toch wel, incrementele winsten en dat. keten 8/10

    Shimano geplaagd ons met directionele kettingen voor een paar jaar, die ik altijd voorzien in de verkeerde richting, en nu zijn we terug naar symmetrische degenen die geen ham-vuist thuis technicus recht kan krijgen. Het grote nieuws is dat de keten heeft een nieuwe coating genaamd Sil-Tec die wrijving vermindert tussen alle bewegende delen. In de swing-dit-een-dan-swing-die-een test bij de lancering van het verschil is merkbaar en indrukwekkend. Het is onduidelijk hoe lang dat de behandeling wordt verondersteld te duren, maar ik wed dat 2.000 mijl in en verscheidene scrubbings later, het is een herinnering. De ketting slijtage is goed hoor, met de Park CC3.2 wat suggereert dat er veel leven meer in het zelfs na een strenge winter. De ketting sluit met een langere pin die je los te breken, net als alle Shimano kettingen doen; Ik heb vervangen dat met een SRAM 11spd connector zoals ik vind dat een veel eenvoudiger manier om mee te doen en opnieuw deelnemen aan een ketting. Het is waarschijnlijk niet toegestaan, maar het niet heeft beïnvloed op de prestaties. globaal

    Als geheel pakket, en ervan uitgaande dat je niet gaat worden rokend over je wielen niet werken met het, Shimano Ultegra 6800 is alles wat je wilt van een mechanische prestaties groepset. Het is licht, de verschuivingen zijn helder en snel, het remsysteem is werkelijk uitstekend. Aan het RRP van iets minder dan een groots het is een belangrijke, maar goede investering als je upgrade; het feit dat je het voor niet veel meer dan de helft dat online kan hebben maakt het de go-to groepset voor iedereen die het opbouwen van een mooie fiets thuis. Voor iedereen behalve de echte racers, het verschil tussen Ultegra en Dura-Ace op het moment is zo klein - zowel in termen van gewicht en prestaties - dat je effectief je geeft niets weg door speccing de tweede-tier-kit en het opslaan van jezelf een stelletje van het geld. Doe dat. vonnis

    Top-end prestaties van Shimano's tweede-tier groepset: grote verschuiving, fantastische remmen.

  • 105 onderdelen
    Shimano 105 onderdelen

    De Spirit of the sport, 105 onderdelen met de technologie bewezen in het profwielrennen. Ontwerpen die wedstrijd bewezen zijn.  De hele dag rijcomfort met meer controle door de ergonomische steunvorm van de 105 verstellers  (shifters ) uit nieuwe 11 speed 5800 serie . Shimano levert echter nog jaren reserve onderdelen voor de 10 speed STI-5700 serie shifters. Snel, betrouwbaar en nauwkeurig schakelen is niet alleen een zaak van goed werkende shifters, een perfecte werkende en afgestemde aandrijving gevormd door het hollow-tech 105 FC-5800 11 speed geschikt crankset, de onvermoeibare achterderailleur RD-5800, een verniewde, met korte verstellerslag, schakelende voorderailleur FD-5800, verder in de aandrijflijn de 11 speed cassette CS-5800 ( of 10 speed versie CN-5700) en 11 speed ketting CN-5800 ( of 10 speed versie CN-5700 ) beschikbaar in geoptimaliseerde verhouding voor vlak of meer heuvelachtig terrein.  Verder kent de 105 groep donker geanodiseerde remhoeven  ( BR-6810), 105 pedalen PD-5800.  Naast de mechanische werkende orderdelen wordt er ook de electrische schakelende Di2 versie verwacht met als belangrijkste voordelen, bewezen technologie uit het professionele wielrennen, * snelste en meest nauwkeurige schakelacties met de ST-6870 dual controle 11 speed verstellers * de hele rit door rijcomfort met meer controle, * E-tube systeem dat kan worden opgewaardeerd * weinig onderhoud en duurzame prestaties * nauwkeurige actuatoren zorgen voor snelle, stille en accurate beweging van de FD-6870 voorderailleur ( 11 speed dubbel ) *  de precieze en bliksemsnelle schakelden 11 speed achterderailleur RD-6850 met een normale of lange kooi - om ook de grootste tandkrans nog goed te kunnen schakelen. Ook hier is de 10 speed Shimano 105 achterderailleur RD-5700 leverbaar. Net als de 10 speed cassette CS-5700.

    Shimano 105 review


    Hot Shimano 11-speed 105 5800 groepset is echt, echt, echt goed. Dat is deze beoordeling in een notendop, maar in de geest van het tekenen dingen uit ik nog een paar woorden over de kwestie zal schrijven. Er is veel te zeggen. Maar de bottom line is: voor de serieuze fitness rijders of kaper racer, als een pakket, dit is zo goed als een mechanische groepset ooit is geweest.

    Het was vorig jaar mei toen 105 5800 werd onthuld en nu kan je een enorm scala aan fietsen sportief het krijgen gun-metal grey componentry. 105 volgt altijd de leiding van Shimano's vlaggenschip Dura-Ace gear en deze incarnatie is geen uitzondering. Het is snelheid, het maakt gebruik van de nieuwe vier-arm crankstel en de vernieuwde symmetrische dual pivot remmen, worden de STI hendels opnieuw ontworpen en zo zijn de derailleurs, vooral de voorkant. Het is nogal een verbeterd. Er zijn zelfs enkele nieuwe wielen om te gaan met de ooit-zo-iets breder cassette. Maar we gaan met hen in een aparte beoordeling. Laten we de onderdelen een voor een beoordelen.

    Shimano heeft veel werk gedaan op gebied van schakelen, en 105 5800 neemt aan boord van wat ze hebben bereikt met Dura-Ace. Het schakelmechanisme is aangepast zodat, in theorie, het schakelen van 24-28 aan één uiteinde van de cassette voelt net als degene 11-12 aan de andere. Shimano noemen het Vivid Shifting (alles heeft een speciale naam hebben) en het is duidelijk merkbaar dat de hendel verzet niet ergens in de buurt opvoeren zo veel, maar je moet een beetje extra push voor de grote tandwielen.

    De actie is lichter, ook. Dat is vooral het geval van de voorkant verschuiving dankzij de belangrijkste aan de vernieuwde derailleur maar beide ploegen zijn gemakkelijker, en de afstand van de hendel wordt verminderd, wat goed nieuws is voor de kleinere overhandigde rijders en voor wanneer je een verschuiving van de druppels.

    Het schakelen gaat nauwkeurig en gevoelig. Hoewel het licht krijg je toch geruststellend feedback van de hendel. Het is nog steeds mogelijk om een terugschakeling missen als u per ongeluk vangen de belangrijkste hefboom als het mechanisme is niet betrokken, die een probleem voor een aantal incarnaties van Shimano STI systeem is geweest. Het zou leuk om te zien het vast maar het is niet een groot probleem zijn.

    schakel onder belasting is echt, echt goed: zo goed dat het is bijna beter zetten de kracht naar beneden als je het schakel - vooral het blok - dan versoepeling off iets zoals je zou doen met een lagere-end groepset. Zeker, het is erg moeilijk om te maken opschakelen mislukt, zelfs onder zware belasting, en het is nigh-on onmogelijk met een terugschakeling.

    De hendel kap is slanker, net als de Dura Ace één die op zijn beurt ontleende haar rondingen van Di2. Dat zou het makkelijker om grip voor kleinere handen maken; mijne zijn net schoppen, maar ik nog steeds de voorkeur aan de nieuwe vorm, waarin je je handen kunt wikkelen rond een beetje meer, dan de oude. Voorderailleur 10/10

    Shimano heeft veel werk gedaan op de voorderailleur en dat blijkt. De mech heeft nu een veel langere activatie arm de verschuiving inspanning te verminderen, en heeft een steunbout, zoals Di2 eenheid, die in contact komt met het frame verstijven van de constructie. Als je een carbon frame wil je het contactpunt met de stick-on legering plaat bedekken om schade te voorkomen. Al dat werk betekent veel lichter voorzijde verschuivingen, met een uitstekende pick-up uit de keten en het kettingblad hellingen op het opschakelen. Achterderailleur 9/10

    De achterste dreailleur komt in korte en middellange kooi incarnaties, de laatste in staat om te verwerken tot een 32T tandwiel voor de echt steile spullen. De veerconstante is geknepen om een meer lineaire gevoel aan de verschuiving te geven. Beide mechs zijn ontworpen om het beste te werken met nieuwe polymeer-gecoate kabels Shimano's, die de wrijving in het systeem te verminderen. We zijn naar de lancering geweest en gedaan de pull-dit-een-dan-pull-die-een test om het verschil te voelen; in de echte wereld omstandigheden is het moeilijk te zeggen hoeveel de verminderde wrijving maakt, maar het kan niet een slechte zaak te zijn, en de achterste verschuivingen zijn uitstekend. remmen 10/10

    Een ander gebied om een complete revisie te krijgen is de remmen, en het remsysteem is misschien wel de meest opvallende verbetering in de gehele groepset.

    De remmen zijn dubbele spil, zoals voorheen, maar in plaats van de rembouten als as de 105 eenheden hebben twee symmetrische draaipunten die aan een drager zijn bevestigd, die vervolgens zwellend normale punt. Tenminste, dat is één optie: Shimano zijn zwaar wervend direct mount als The Next Big Thing, waar de twee draaipunten monteren direct op het frame. Dat is al meer ingang te remmen met-liggende achtervork gemonteerd achterremmen dan het heeft aan de voorzijde, of op de staande achtervork, maar die fietsen verschijnen.

    Op de top van al dat er een nieuwe rem schoen verbinding, en de nieuwe polymeer-gecoate kabels ook Shimano's. Shimano beweren dat al die verbeteringen toe te voegen tot een stijging van 10% in remvermogen. Ik heb geen barst uit de versnellingsmeter en de rekenmachine, maar deze remmen zijn echt uitstekend. De remkracht is om je te stoppen wordt verminderd, en dat betekent minder arm vermoeidheid op lange ritten. Trek ze aan en ze zijn zowel krachtig en controleerbaar zijn. De verbetering ten opzichte van de vorige 105 remklauwen is vooral merkbaar in de natte, dat is, zo mogelijk tot de nieuwe rem verbinding in plaats van de vernieuwde lichaam, maar alles werkt zeer goed samen hier.

    Slijtage van de remblokken is fatsoenlijk; ze zijn niet de moeilijkste pads, maar het is altijd een trade-off tussen pad leven en de remkracht en de 105 pads zijn in de gelukkige middenweg van de geweldige prestaties en aanvaardbare slijtage. crankstel 9/10

    Het is eerlijk om te zeggen dat de nieuwe vier-arm ontwerp Shimano's verdeelt mening zover uiterlijk betreft. Persoonlijk denk ik dat het lijkt slim, maar wat is er geen twijfel is dat het een zeer stijf, configureerbaar, en lichtunit.

    Het idee achter de ongelijke afstand van de vier-arm crankstel is dat de armen worden geplaatst om te gaan met de stress die een crankstel verdraagt van uw trappen. Je hoeft niet van toepassing gelijke druk helemaal rond de pedaalslag, dus door het bewegen van de armen en hun aantal te verminderen door één, dezelfde stijfheid krijg je maar voor een lager gewicht.

    Dat de grote kloof tussen de armen van twee en drie zou niet echt werken met een standaard één stuk aluminium kettingblad, zoals de kloof is te groot en de ring zou buigen. Maar de buitenste kettingblad op de 105 5800 groepset is twee legering platen aan elkaar geklemd, met een holle centrum. Als zodanig is het veel stijver, en staat de kloof overbruggen effectief.

    Het andere ding dat aanzienlijk is veranderd, is dat dezelfde spin kan omgaan met alle combinaties van tandwielen die Shimano aanbieding: dat is Rider Tuned, naamgeving-dingen fans. Er is een 50/34 compact, een 53/39-standaard en een 52/36 dat we niet echt een naam voor. Semi-compact? Faux-pro? Hoe dan ook, er is dat. En een 46/36 cyclocross een als goed. Gebruiken allemaal dezelfde bout afstand, zodat het wisselen van Standard naar Compact is gewoon een geval van het omwisselen van de ringen en duwen je mech. Ik heb geruild tussen een compacte en standaard set van ringen met geen problemen en minimale faff.

    In gebruik wordt de trapas is zeer stijf, en het schakel aan de voorzijde is uitstekend. U kunt kiezen 170mm, 172.5mm of 175mm cranks. Een crankstel is het soort component dat u pas echt merken als het iets ergs te doen. Deze was stijf, stil en sluipend hele testen. Onderzoek van de tandwielen na een paar duizend mijl toont minimale slijtage. Ik heb het gebruikt met een press-fit lagers en een standaard Hollowtech II externe trapas met geen problemen. cassette 8/10

    U kunt uw 105 cassette in een van de vijf smaken: 11-23T, 11-25T, 12-25T, 11-28T of 11-32T. Het is ooit zo iets breder dan een 10-speed één wat betekent dat je een 11spd compatibel wielset nodig. Mavic wielen sinds 2001 moet wel goed, alleen verliezen de afstandhouder. Andere wiel fabrikanten in staat zijn om u te voorzien van een andere cassettenaaf voor uw bestaande wielen, zullen sommige (Zipp bijvoorbeeld) wil dat je ze terug te sturen voor re-welving, ook. Je zou kunnen hebben om de knoop door te hakken en nog wat nieuwe.

    Is het mogelijk om gewoon grendel de 11-speed cassette op een 10-speed cassettenaaf eigenlijk? Nou, als de nieuwe cassette is 1,8 mm breder de problemen worden steeds de spiebanen op het kleinste kransje, en de schroefdraad van de borgmoer, om deel te nemen. En na dat je misschien een probleem hebt met je ketting wrijven op het frame in de 11T want het is dichter bij de uitval. Kortom: waarschijnlijk niet. Er is geen officiële upgrade pad voor eigen wielen Shimano's, ook niet.

    Hoe dan ook, ervan uitgaande dat je de juiste wielen om het te passen aan, de cassette werkt voortreffelijk goed en je kunt koesteren in je extra ratio, die in alle gevallen is een 18T tandwiel tussen de 17T en 19T. Maakt het veel verschil? Niet merkbaar in het dagelijks gebruik. Als je dat doet veel tijdrijden u misschien wel blij zijn met een extra straight-through sprong maar voor de meeste stervelingen die extra tandwiel is niet zo belangrijk een sprong. De andere wijzigingen in het blok zijn veel meer opmerkelijk. Toch wel, incrementele winsten en dat. keten 8/10

    Shimano geplaagd ons met directionele kettingen voor een paar jaar, die ik altijd voorzien in de verkeerde richting, en nu zijn we terug naar symmetrische degenen die geen ham-vuist thuis technicus recht kan krijgen. Het grote nieuws is dat de keten heeft een nieuwe coating genaamd Sil-Tec die wrijving vermindert tussen alle bewegende delen. In de swing-dit-een-dan-swing-die-een test bij de lancering van het verschil is merkbaar en indrukwekkend. Het is onduidelijk hoe lang dat de behandeling wordt verondersteld te duren, maar ik wed dat 2.000  in en verscheidene scrubbings later, het is een herinnering. De ketting slijtage is goed hoor, met de Park CC3.2 wat suggereert dat er veel leven meer in het zelfs na een strenge winter. De ketting sluit met een langere pin die je los te breken, net als alle Shimano kettingen doen; Ik heb vervangen dat met een SRAM 11spd connector zoals ik vind dat een veel eenvoudiger manier om mee te doen en opnieuw deelnemen aan een ketting. Het is waarschijnlijk niet toegestaan, maar het niet heeft beïnvloed op de prestaties. globaal

    Als geheel pakket, en ervan uitgaande dat je niet gaat worden rokend over je wielen niet werken met het, Shimano 105 5800 is alles wat je wilt van een mechanische prestaties groepset. Het is licht, de verschuivingen zijn helder en snel, het remsysteem is werkelijk uitstekend. Aan het RRP van iets minder dan een groots het is een belangrijke, maar goede investering als je upgrade; het feit dat je het voor niet veel meer dan de helft dat online kan hebben maakt het de go-to groepset voor iedereen die het opbouwen van een mooie fiets thuis. Voor iedereen behalve de echte racers, het verschil tussen 105 en Dura-Ace op het moment is zo klein - zowel in termen van gewicht en prestaties - dat je effectief je geeft niets weg door speccing de tweede-tier-kit en het opslaan van jezelf een stelletje van het geld. Doe dat. vonnis

    Top-end prestaties van Shimano's tweede-tier groepset: grote verschuiving, fantastische remmen.
  • Tiagra onderdelen
  • Sora onderdelen
  • Claris onderdelen
  • XTR onderdelen
  • XT onderdelen

    Shimano XT groep onderdelen


    Er is een reden dat de Shimano XT groep het werkpaard van component groep van de mountainbike wereld. Toegegeven, de XT onderdelen zijn niet zo sexy of lichtgewicht als XTR, maar vragen ook minder van op uw portemonnee en het bezit bijna alle dezelfde technologie.

    Deore XT shifters


    Laten we beginnen met het schakelen. De Shimano SL-770 shifters zijn geschikt voor zowel dubbel als triple crankset. Het is een mooi stukje flexibiliteit.  Shimano XT crank FC-M780 en M785 zijn een indrukwekkend stukje vakwerk. Helaas, Shimano biedt slechts twee dubbele cranksets -de gekke-steile 40/28 model en de meer realistische 38/26. De XT 10 speed shifters rapid fire shifters SL-770 schakelen super scherp in vergelijk met de vorige generatie van de XT . Shimano heeft met de komst van haar Vivid Index verschuiven technologie een flinke stap voorwaarts gezet.

    Deore XT achterderailleur

    De deore XT achterderailleur is nog leverbaar in 9- en 10 speed uitvoeringen: RD-M771, RD-M772, RD-M786, RD-M781, RD-M786, RD-M780. Schakelen worden nu vergezeld van een tastbare en bevredigende klik. Wat meer is, schakelen blijft opmerkelijk consistent in de tijd.

    Shimano's 2-Way release trigger-ontwerp kun je op en neer over de cassette met ofwel gewoon je duim en wijsvinger drukken en trekken. Dat is bewonderenswaardig, maar in een poging om beide kampen te behagen, heeft Shimano de voorwaartse vrijlating trekker een beetje te dicht bij de bar voor wijsvinger trekt en een beetje te ver weg van de duim voor eenvoudige push-push activering geplaatst.

    Shimano Deore XT cassette 9 - en 10 speed  en XT ketting

    De Shimano XT aandrijflijn met achterderailleur RD-M771, RD-M772, RD-M786, RD-M781, RD-M786, RD-M780, de XT cassette CS-M770 ( 9 speed ) of CS-M771 (10 speed) , gedreven door de XT ketting CN-93 of CN-94 blijven blijven de schakelacties onder de zwaarste belasting volgen. Het XT kettingblad schakelt voortreffelijk op en af. Ketting 10 speed CN-HG95 directionele ketting voor nog soepelere schakelacties. De CN-HG95 ketting wordt door Shimano gebruikt in de SLX aandrijving, XT groep en in de XTR 10 speed groepen.



    XT crankset



    XT schijfremmen


    Twee gedachten als het gaat om XT remmen. Aan de ene kant, kan me niet schelen voor het gevoel van hen. De hendels zijn vrij kort. De XT schijfremmen zijn waanzinnig betrouwbaar.

  • SLX onderdelen
  • Deore onderdelen
  • Acera onderdelen
  • Alivio onderdelen
per pagina
Toont 1 - 9 van de 305 items
Toont 1 - 9 van de 305 items