We zijn even niet on-line. Laat hier een bericht achter en we geven je zo snel als mogelijk antwoord.
geometrie
search
  • geometrie

geometrie

De lengte van de buizen, en de hoek waaronder ze verbonden zijn bepalen een frame geometrie.
Aantal

geometrie van het frame

De lengte van de buizen, en de hoek waaronder ze verbonden zijn bepalen een frame geometrie. Bij het ​​vergelijken van verschillende framegeometrieën, vergelijken ontwerpes vaak de zitbuishoek, balhoofdbuishoek, (virtuele) bovenbuislengte en zitbuislengte.

Meetpunten of de fiets af te stellen op zijn bereider zij:

     zadelhoogte de afstand van het midden van de trapas het referentiepunt boven het midden van het zadel.
     stapel, de verticale afstand van het centrum van de trapas naar de bovenkant van de balhoofdbuis.
     bereiken, de horizontale afstand tussen het midden van de trapas naar de bovenkant van de balhoofdbuis.
     trapas drop, de afstand waarover het midden van de trapas ligt onder het niveau van de achternaaf.
     stuur drop, de verticale afstand tussen de referentie bovenaan het zadel aan het stuur.
     zadel tegenslag, de horizontale afstand tussen de voorzijde van het zadel en het midden van de trapas.
     standover hoogte, de hoogte van de bovenste buis boven de grond.
     voorcentrum, de afstand van het centrum van de trapas naar het midden van de voorste naaf.
     teen overlap, het bedrag dat de voeten kunnen interfereren met het sturen van het voorwiel.

De geometrie van het frame is afhankelijk van het beoogde gebruik. Zo zal een wegfiets het stuur in een lager en verder ten opzichte van het zadel die een gebogen rijpositie plaatsen; terwijl een stadsfiets comfort benadrukt en een hogere stuur heeft wat resulteert in een rechte rijpositie.

Geometrie van het frame heeft ook invloed op rijeigenschappen.
frame geometrie
chat Commentaar (0)