

Metallic-Carbon remblokken
Metallic-carbon remblokken voor Shimano MTB series XTR, XT, SLX 2 zuiger/piston schijfremmen zijn een stap hoger dan de prestatie (semi)metallic remblokken.
Deze maken deel uit van de bovenkant van high-performance remmen en worden vaak gebruikt bij agressief wedstrijd gebruik en E-bikes. Gefabriceerd voor zware frictie, biedt metallic-carbon 20 tot 40 procent meer remkracht en een hoge weerstand tegen rem fading. De pads produceren ook matig stof. Een goede inloop is vereist voor maximale prestaties met dit type pad. Carbon-metalen remblokken gaan 2 tot 3 keer langer mee dan de concurrentie en zijn het meest geschikt voor de meeste dagelijkse rijbehoeften. Carbon-metalen remblokken bieden een verbeterde initiële beet, soepel en lineair remgreepgevoel, geen vervaging / fading na herhaalde stops en langere duurzaamheid.
beveiligde versleutelde verbinding
Binnen 24 uur via PostNL verzonden.
30 dagen retourrecht
Compatibel modellen:
COMPATIBLE SERIE
Sinds er materialen worden gebruikt om remblokken te maken, zijn deze geëvolueerd met technologische vooruitgang. Hierbij werd ook gekeken naar de ontwikkelingen in de auto en motorindustrie. Pas begin 21e eeuw, toen bij MTB's velgremmen steeds meer werden vervangen door schijfremmen, begonnen fabrikanten metalen en organische remblokken te produceren die tegenwoordig worden gebruikt. Daar wordt nu de carbon metallic aan toegevoegd.
Metallic-Carbon remblokken
Metallic-carbon remblokken bieden een stap hoger dan de prestatie (semi)metallic remblokken. Deze maken deel uit van de bovenkant van high-performance remmen en worden vaak gebruikt bij agressief wedstrijd gebruik en E-bikes. Gefabriceerd voor zware frictie, biedt metallic-carbon 20 tot 40 procent meer remkracht en een hoge weerstand tegen rem fading. De pads produceren ook matig stof. Een goede inloop is vereist voor maximale prestaties met dit type pad. Carbon-metalen remblokken gaan 2 tot 3 keer langer mee dan de concurrentie en zijn het meest geschikt voor de meeste dagelijkse rijbehoeften. Carbon-metalen remblokken bieden een verbeterde initiële beet, soepel en lineair remgreepgevoel, geen vervaging / fading na herhaalde stops en langere duurzaamheid.
Organische remblokken.
Organische remblokken hebben echter enkele nadelen in vergelijking met andere soorten remblokken. Organische remblokken verslijten sneller door hun composietkarakter, wat betekent dat ze vaker moeten worden vervangen, zeker onder modderige omstandigheden. Ze hebben ook de neiging om het beste te functioneren binnen een kleiner temperatuurbereik. Ze presteren niet zo goed als semi-metalen remblokken bij extreem weer of wanneer er lang hard moet worden geremd en oververhit raken. Organische remblokken hebben ook een hoger samendrukbaarheidsniveau, wat betekent dat de rijder meer krachtnodig heeft om hard te remmen.
Semi metallic remblokken.
Bij semi-metallic remblokken bestaat de remvoering tussen 30% en 70% metaal, inclusief koper, ijzer, staal. Deze verschillende metalen worden gecombineerd met grafietsmeermiddel en andere vulstoffen om de remblok te voltooien. De beschikbare metalen remblokverbindingen variëren, elk type biedt zijn eigen voordelen voor alles, van dagelijks gebruik tot racen op een down-hill circuit.
Voor veel rijders, vooral degenen die waarde hechten aan hoge prestaties, is de keuze voor semi-metalen remblokken eenvoudig. Prestatiegerichte rijders hebben de neiging om de metalen remblokken te verkiezen omdat ze verbeterde remprestaties bieden in een veel uitgebreider bereik van temperaturen en omstandigheden. Omdat metaal zo'n goede warmtegeleider is, hebben metalen remblokken de neiging om meer hitte te weerstaan en tegelijkertijd de remsystemen sneller af te laten koelen. Ze comprimeren ook niet zo veel als organische remblokken wat betekent dat er minder druk op de remgreep hoeft te worden uitgeoefend om het remvermogen te beïnvloeden.
Er zijn echter enkele nadelen als het gaat om metalen versus organische remblokken. Metalen remblokken zijn meestal luidruchtiger dan hun organische tegenhangers, wat leidt tot een luidere rit. Metalen remblokken leggen ook meer druk op het remsysteem, waardoor de remschijven zwaarder worden belast en slijten. Wat de prijs betreft, zijn (semi) metallic remblokken meestal duurder dan organische. Ze hebben de neiging om ook meer remstof te produceren dan de organische remblokken.
Compatibel modellen:
COMPATIBLE SERIE